شرکت سیف صنعت به عنوان تولید کننده پیشتاز قطعات خودرو در ایران با ایجاد زیرساخت قوی طراحی و تولید ، به اهمیت بهبود مستمر کیفت محصولات و خدمات توجه داشته و حفظ رضایت کلیه ذینفعان را محور اقدامات خود قرار داده است. بر این اساس نیز مجموعه ای از سازوکارهای مدیریت کیفیت یکپارچه و تعالی سازمانی به شرح زیر در این سازمان استقرار یافته است:
- حرکت سازمان در مسیر توسعه پایدار و تعالی با رویکرد EFQM
- مدیریت عملکرد شرکت های بر اساس الگوی ارزیابی EPMS
- استقرار و پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش با الگو برداری از مدلهای اروپا (فرایندی ،نوناکو و تاکوچی)
- استقرار و پیاده سازی سیستم های مدیریت تکنولوژی
- استقرار و پیاده سازی سیستم مدیریت فرایندها و BPM بصورت کاملا مرتبط با KM و IT
- استقرار استاندارد ISO TS 16949
- استقرار استاندارد ISO 14001 در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست
- استقرار و پیاده سازی استاندارد OHSAS 18001 در راستای اصول ایمنی و بهداشت
- توسعه زیرساخت های فنی و کیفی و استقرار استاندارد ISO 17025
- استاندارد سازی محصولات
- توسعه منابع سازمانی و تمرکز ویژه بر فرایندهای انگیزش و استقرار استاندارد ISO 10015
- توسعه فرایندهای R&D و مهندسی با الگوبرداری از رویکردهای جهانی و ارتقائ سطح R&D و اجرای فرایند تکوین محصولات با رویکردهای APQP و PDP
- تمرکز بر نیازمندیهای مشتریان و استفاده از الگوهایی نظیر QFD و ارتباط آن با فرایند مدیریت ارتباط با مشتری